Instytut Nauk Pedagogicznych

Kontaktul. Lwowska 1, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 46 68
zdjęcie nagłówkowe
zdjęcie

Goście z Chinese University of Hong Kong

W dniach 23.06. – 27.06. 2025 r. Instytut Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu gościł pięcioosobową delegację z Wydziału Pracy Socjalnej z Chinese University of Hong Kong. W ramach wizyty odbyły się spotkania naukowe, warsztaty badawcze oraz wizyty studyjne w instytucjach pomocy społecznej w Toruniu oraz Gdańsku. Spotkanie miało na celu wymianę doświadczeń praktycznych oraz naukowo-badawczych w zakresie pracy socjalnej oraz budowanie podstaw do przyszłej współpracy naukowej między obiema uczelniami. Głównym organizatorem wizyty po stronie INP był dr hab. Jarosław Przeperski.

zdjęcie

Artykuł dr hab. Agnieszki Hamerlińskiej, prof. UMK w prestiżowym międzynarodowym czasopiśmie

W prestiżowym międzynarodowym czasopiśmie Journal of Children Spirituality ukazał się artykuł autorstwa dr hab. Agnieszki Hamerlińskiej, prof. UMK zatytułowany "Nurturing the spirit: methods of supporting spirituality in paediatric oncology". 100 pkt MNiSW.

Czasopismo jest indeksowane w ATLA Religion Database, Arts & Humanities Citation Index®; Belief, Culture and Learning Information Gateway; British Education Index; EBSCOhost EJS; ERA; ERIC; ERIH; Guide to Social Science and Religion in Periodical Literature; Religious and Theological Abstracts i SCOPUS®.

Gratulujemy!

zdjęcie

Artykuł w "International Studies in Catholic Education"

Z  radością informujemy, że w prestiżowym brytyjskim czasopiśmie "International Studies in Catholic Education", indeksowanym w bazie SCOPUS, ukazał się artykuł pt. "Spirituality of Polish secondary school students who have opted out of school religious education" autorstwa pracowników Instytutu Nauk Pedagogicznych dr Joanny Cukras-Stelągowskiej, dra hab. Jarosława Horowskiego, prof. UMK, dr Anny Kławsiuć-Zduńczyk, dr Iwony Murawskiej oraz słuchaczki Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych mgr Magdaleny Maciejewskiej.

Gratulujemy!

Link do artykułu

zdjęcie

Z medalem Unitas Durat Palatinatus Cuiaviano-Pomeraniensis

W dniu 9 czerwca na uroczystej sesji Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego za wybitne osiągnięcia naukowe oraz wkład włożony w proces poprawy warunków edukacyjnych i społecznych wspólnoty naszego regionu srebrnymi medalami Unitas Durat Palatinatus Cuiaviano-Pomeraniensis wyróżnieni zostali dydaktycy reprezentujący największe ośrodki akademickie województwa.

więcej informacji

zdjęcie

XVIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS)

Dnia 27 maja 2025 r. w Instytucie Nauk Pedagogicznych UMK odbyła się XVIII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS) pt. „Pokolenie Z o współczesności – obawy, potrzeby, możliwości”. W konferencji udział wzięło ponad 270 osób (!), 40 prelegentów z 10 kierunków studiów, reprezentujących 10 uczelni wyższych: UAM w Poznaniu, APS w Warszawie, Uniwersytet Zielonogórski, UWM w Olsztynie, UKW w Bydgoszczy, Uczelni Korczaka, Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie, Akademii Mazowieckiej w Płocku, Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz przedstawicieli edukacji domowej z Zabrza.


Organizatorem konferencji była Sekcja Andragogiczna Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów, koordynatorem oraz kierownikiem naukowym konferencji dr Anna Kławsiuć-Zduńczyk.

więcej informacji

zdjęcie

FRIDA - grant Komisji Europejskiej na badania dziewcząt i kobiet z niepełnosprawnością z grup marginalizowanych kulturowo dla trojga pedagogów z INP

Z radością informujemy, że pięcioro badaczy z UMK, w tym troje pedagogów z Instytutu Nauk Pedagogicznych UMK: dr hab. Beata Borowska-Beszta, prof. UMK (koordynatorka projektu w UMK i PI badań polskich), dr Emilia Aksamit oraz Dr Mateusz Smieszek (członkowie zespołu badawczego), otrzymało grant konkursie Komisji Europejskiej Marie Skłodowska-Curie Actions Staff Exchanges i będzie realizowało projekt badawczy o nazwie FRIDA, w zespole pięcioosobowym UMK, wspólnie z dr Piotrem Sadowskim (prawo) i dr Anną Wójtewicz (socjologia). Temat projektu - "Fostering rights and agency with girls and women with disability from culturally minoritised groups (FRIDA)". Projekt badań i wymiany akademickiej, w którym UMK jest partnerem a Universidad Autonoma de Barcelona w Hiszpanii jest liderem, potrwa 48 miesięcy (2026-2029).
Gorące brawa dla zespołu z UMK!

LINK

zdjęcie

Spotkanie dla rodzin Niebieskich Serc

26 maja 2025 r. odbyło się spotkanie dla rodzin Niebieskich Serc zorganizowane i prowadzone przez Koło Naukowe Młodych Pedagożek i Pedagogów . Gościliśmy dzieci autystyczne i ich mamy.

zdjęcie

Posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Osób Laryngektomowanych

12 maja 2025 r. odbyło się, już drugie, posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Osób Laryngektomowanych, tym razem w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu. Tematem posiedzenia była: Możliwość włączenia uczenia mowy w warunkach sanatoryjnych dla osób z nowotworami głowy i szyi, w tym osób laryngektomowanych i pacjentów po operacjach jamy ustnej, np. języka.

więcej informacji

zdjęcie

Konferencja ”Ocenianie uczących się osób autystycznych”

8. maja 2025 r. odbyła się w naszym Instytucie konferencja ”Ocenianie uczących się osób autystycznych” zorganizowana przy współudziale Zespołu Szkół nr 19, WZZ „Forum-Oświata” i Nasz Lekarz Medicover. Problematyka konferencji zainteresowała bardzo szeroką publiczność, w tym gości z Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Toruniu, specjalistów i osoby studiujące nie tylko na Wydziale Filozofii i Nauk Społecznych.

 

Dziękujemy wszystkim prelegentkom i prelegentom za ciekawe i inspirujące wystąpienia. To dzięki nim aula naszego Instytutu nie była w stanie pomieścić wszystkich gości!

zdjęcie

IV Konferencja Integralna "Świadome i nieświadome w edukacji"

Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej edycji ogólnopolskiej konferencji naukowej z cyklu Konferencja Integralna pt. „Świadome i nieświadome w edukacji”, która odbędzie się 29-30 września 2025 roku w Toruniu. 

 

Inspiracją dla tematyki konferencji są koncepcje Carla Gustava Junga oraz dyskusje prowadzone w toruńskim środowisku pedagogów ogólnych. Jung, opierając się na wcześniejszych poszukiwaniach Freuda, zwracał uwagę na dynamiczną relację między świadomością a nieświadomością w kształtowaniu jednostki. W edukacji, podobnie jak w psychologii analitycznej, nieświadome mechanizmy – archetypy, intuicja, emocje i doświadczenia – odgrywają kluczową rolę w procesie uczenia się i rozwoju. 

więcej informacji

zdjęcie

Spotkanie studentek V roku pedagogiki specjalnej z terapeutką Julią Ostrowską

W dniu 5 maja 2025 roku w Instytucie Nauk Pedagogicznych odbyło się spotkanie studentek V roku pedagogiki specjalnej z Julią Ostrowską – studentką Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz terapeutką pracującą w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Sławkowie. Podczas spotkania Julia opowiedziała o wszechstronnej działalności placówki oraz metodach wspierania osób z niepełnosprawnościami w ich codziennym życiu i samorealizacji. Studentki miały również okazję zobaczyć wyjątkowe prace wykonane przez uczestników warsztatów, które są nie tylko wyrazem ich kreatywności, ale również trafiają do sprzedaży.
Więcej informacji o działalności WTZ można znaleźć na stronie internetowej oraz na profilu placówki na Facebooku.

zdjęcie

Warsztaty pt. “Zwroty i przewroty. Zwróć się ku sobie i przewróć wszystko w swojej głowie”

W ramach 23. Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki Sekcja Andragogiczna Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów pod kierunkiem dr Anny Kławsiuć-Zduńczyk przeprowadziła warsztaty pt. “Zwroty i przewroty. Zwróć się ku sobie i przewróć wszystko w swojej głowie”, w których udział wzięło 70 uczniów z toruńskich szkół podstawowych.
Tematyka warsztatów wpisywała się w hasło tegorocznego Festiwalu – Punkty zwrotne – i dotyczyła emocji, które doświadczamy pod wpływem punktów zwrotnych pojawiających się w naszym życiu. Uczestnicy mieli okazję określić momenty, w których pojawiają się zróżnicowane emocje, precyzyjniej je nazwać, omówić ich znaczenie, a także poznać nowe sposoby na wyrażanie ich i radzenie sobie z nimi.


Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność, współpracę i wspaniałą atmosferę sprzyjającą nauce przez zabawę!
Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją na facebookowej stronie Sekcji Andragogicznej SKNP UMK

zdjęcie

Kategoria A

Dyscyplina uprawiana w Instytucie Nauk Pedagogicznych uzyskała kategorię A. Gratulujemy i dziękujemy wszystkim pracowniczkom i pracownikom za zaangażowanie w pracę naukową. Miło jest "płynąć z taką Załogą".

 

Dyrekcja INP

logo zamiast zdjęcia

INFORMACJE ARCHIWALNE

Archiwum