Monografia "Historia wychowania u progu XXI wieku. Potrzeby badań naukowych i wyzwania edukacyjne"
Zakończył się projekt toruńskich historyczek wychowania we współpracy z Towarzystwem Historii Edukacji pt. Z historią i historykami wychowania w XXI wiek. Celem projektu było przyjrzenie się współczesnym problemom historii wychowania - rozumianej jako dyscyplina naukowa i jako przedmiot kształcenia pedagogów i nauczycieli, a także odpowiedź na pytanie o to jakie są podstawowe zagrożenia, dylematy, trudności i wyzwania stojące przed tą dziedziną wiedzy, pełniącej nie tylko funkcję naukową, ale również dydaktyczną.
Efektem prac Zespołu jest monografia pt. Historia wychowania u progu XXI wieku. Potrzeby badań naukowych i wyzwania edukacyjne, pod red. A. Meissnera i R. Ślęczki, Kraków 2024.
Toruńskie historyczki wychowania przygotowały następujące zagadnienia:
• J. Falkowska, D. Grabowska-Pieńkosz, Historia wychowania jako przedmiot edukacji pedagogów.
• A. Wałęga, Polskie podręczniki i wydawnictwa pomocnicze do historii wychowania po 1989 roku.
Otwórz się na siebie!
Sekcja Andragogiczna SKNP w ramach 22. Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki przeprowadziła warsztat pt. “Otwórz się na siebie!”
Celem warsztatu było rozwijanie otwartości, tworzenie pozytywnego obrazu siebie i innych, ukazywanie różnych perspektyw postrzegania świata. Podczas warsztatu wykorzystane zostały elementy psychologii pozytywnej, kreatywnego myślenia i pracy w grupie.
Warsztat pt. "Nie są to fałszywe śpiewki, znajdźmy razem te marchewki"
W ramach XXII Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki członkinie Sekcji Historii Wychowania SKNP w składzie: Dagmara Czapczyk, Wiktora Dąbrowska pod opieką dr Doroty Grabowskiej-Pieńkosz 22 kwietnia 2024 roku przeprowadziły warsztat pt. „Nie są to fałszywe śpiewki, znajdźmy razem te marchewki!” dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Toruniu. Zajęcia miały formę stacji zadaniowych, umożliwiających zgłębienie wiedzy ze świata przyrody. Ważne było zwrócenie uwagi na wartość współpracy, a także rozwój umiejętności logicznego myślenia.
Pozytywna dyscyplina w klasie. Niedyrektywne metody wychowania dzieci
17 kwietnia br. w INP gościliśmy Panią Magdalenę Ostrowską - trenerkę strategii wychowawczej - pozytywna dyscyplina w klasie. W spotkaniu nt. "Niedyrektywne metody wychowania dzieci", połączonym z warsztatem, wzięły udział studentki V roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Spotkanie zorganizowały dr Elżbieta Wieczór i dr Magdalena Cuprjak, przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, oddział Toruń. Dziękujemy za tak wartościowe spotkanie.
XVII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka (PKS)
Sekcja Andragogiczna
Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów
Instytut Nauk Pedagogicznych
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
oraz
uczestnicy przedmiotu ogólnouniwersyteckiego UMK
Projektowanie ofert edukacyjnych
zapraszają na
XVII
Toruńską Pedagogiczną Konferencję Studencką (PKS)
Nowe technologie – edukacja – kariera – emocje
w obliczu zachodzących zmian
która odbędzie się
28 maja 2024 roku
o godz. 10.00
w Instytucie Nauk Pedagogicznych
WFiNS UMK w Toruniu
ul. Lwowska 1, sala 173, parter
Konferencja "Neuroróżnorodność - rzadkie zespoły genetyczne"
Szanowni Państwo,
zapraszamy na konferencję naukową "Neuroróżnorodność - rzadkie zespoły genetyczne".
Konferencja odbędzie się 9 maja br. w godz. 09:00-12:00 w budynku przy ul. Lwowskiej 1 w Toruniu.
Słuchacze nie ponoszą opłat konferencyjnych!
I Logoriada - konferencja logopedyczna
Instytut Nauk Pedagogicznych WFiNS UMK wraz z Pracownią Wspierania Rozwoju AiM zaprasza na I Logoriadę - konferencję logopedyczną, która odbędzie się 24-25 maja br. w Toruniu.
Tematem przewodnim I Logoriady jest - Jedzenie-Karmienie-Dysfagia.
Strona konferencji
Zarówno w logopedii ogólnoświatowej, jak i w logopedii polskiej, temat JEDZENIA, a co za tym idzie: KARMIENIA, POŁYKANIA, DYSFAGII jest wszechobecny. Logopedzi często prowadząc indywidualną praktykę oraz będąc członkami interdyscyplinarnych zespołów – starają się nieść pomoc tym, którzy jej potrzebują. Z naszej perspektywy temat JEDZENIA wiąże się nie tylko z czynnością fizjologiczną, ale również psychiczną oraz społeczną. Niewyobrażalnie trudnym jest stan NIEMOCY JEDZENIA.
Serdecznie zapraszamy Państwa do wysłuchania ciekawych wystąpień, które wygłoszą naukowcy i praktycy z całej Polski reprezentujący różne ośrodki naukowe. W ramach konferencji można wziąć udział w warsztatach, które poprowadzą wybitni specjaliści.
Spotkajmy się „przy wspólnym stole pełnym wiedzy i doświadczenia”.
Organizatorki:
dr hab. Agnieszka Hamerlińska, prof. UMK oraz Prezeski AiM Aleksandra Fajga i Magdalena Wysińska
Kategoria A
Dyscyplina uprawiana w Instytucie Nauk Pedagogicznych uzyskała kategorię A. Gratulujemy i dziękujemy wszystkim pracowniczkom i pracownikom za zaangażowanie w pracę naukową. Miło jest "płynąć z taką Załogą".
Dyrekcja INP
Pedagogiczne SOS
Rusza projekt Pedagogiczne SOS.
Jest on formą wsparcia osób studiujących i pracujących w Instytucie Nauk Pedagogicznych.
Pedagogiczne SOS powstało, aby wspierać przede wszystkim studentki i studentów z INP w sytuacjach dla nich trudnych. Sytuacje takie mogą być związane z chorobą, życiem osobistym, stratą osoby bliskiej, zmianą w życiu zawodowym czy problemami podczas studiowania.