• Start

AUNC Pedagogika i Przegląd Badań Edukacyjnych z wyższym Index Copernicus Value

         
 

                          

W wyniku kolejnej oceny Indeks Copernicus International Journals Master List dwa czasopisma redagowane na naszym Wydziale - AUNC Pedagogika i Przegląd Badań Edukacyjnych - uzyskały wyższy niż w roku ubiegłym wskaźnik ICV (Index Copernicus Value).

Za rok 2016 Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika uzyskały ICV 62.74 (w roku 2015 - 54.60). Redaktorem naczelnym AUNC jest dr hab. Piotr Petrykowski, prof. UMK, zastępcą redaktora naczelnego dr Joanna Cukras-Stelągowska, sekretarzem dr Joanna Falkowska.

A Przegląd Badań Edukacyjnych za rok 2016 uzyskał ICV 82.05 (w roku 2015 - 79.44). Redaktorem naczelnym PBE jest prof. dr hab. Krzysztof Rubacha, sekretarzami dr Magdalena Cuprjak i dr Violetta Kopińska.

Nowe pismo online Cognitive Science-New Media -Education, którego redaktorem naczelnym jest dr hab. Dorota Siemieniecka, prof UMK uzyskało 65.71 punktów w Index Copernicus. Zespół redakcyjny tworzą: dr Wioletta Kwiatkowska, dr Małgorzata Skibińska i dr Kamila Majewska.

Spotkanie z "kynoterapeutką"



15 listopada 2017 roku na Wydziale Nauk Pedagogicznych, na zajęciach poświęconych terapii w pedagogice specjalnej mieliśmy niezwykłych gości. Pani mgr Anna Jurak,  terapeutka i nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 19 w Toruniu - "Szkoła Ćwiczeń UMK", wraz z dwoma psami terapeutami prezentowali założenia i możliwości wykorzystania kynoterapii (dogoterapii) w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.

Tworzenie interaktywnych pomocy logopedycznych z wykorzystaniem rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych



9 listopada br. w godzinach 14 - 18 odbyło się szkolenie przeprowadzone przez Firmę Learnetic S.A. z Gdańska pt. Tworzenie interaktywnych pomocy logopedycznych z wykorzystaniem rozwiązań technologii informacyjno-komunikacyjnych dla studentów UMK, członków Toruńskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego i interesariuszy.

Dofinansowanie dla projektu „Zaprogramowani - czyli zespołowo i kreatywnie w świecie robotyki"

Z przyjemnością informujemy, że Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu pozyskał dofinansowanie na realizację projektu:

„ZAPROGRAMOWANI – CZYLI ZESPOŁOWO I KREATYWNIE W ŚWIECIE ROBOTYKI”

wniosek złożony przez Wydział Nauk Pedagogicznych i Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych, rozwinięcie kreatywności i umiejętności pracy zespołowej wśród 287 uczniów tzw. „pierwszego” etapu edukacyjnego i klas VII siedmiu toruńskich szkół podstawowych poprzez wyposażenie pracowni i przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z programowania.

Ze strony Wydziału koordynatorem jest Pani dr Elżbieta Wieczór z Katedry Edukacji Dziecka

SERDECZNIE GRATULUJEMY I ŻYCZYMY POMYŚLNEJ REALIZACJI!

Badania terenowe w Livingston i Edynburgu w Szkocji



W dniach 21-28.10.2017 roku dr hab. Beata Borowska-Beszta, prof. UMK, Ks. dr hab. Piotr Krakowiak, prof. UMK oraz dr hab. Urszula Bartnikowska, prof. UWM i dr Katarzyna Ćwirynkało UWM członkowie Konsorcjum Naukowego WNP UMK - WNS UWM przebywali na badaniach terenowych w Livingston i Edynburgu w Szkocji. Temat projektu badawczego to: „Etnografia niepełnosprawności i opieki domowej w Szkocji i Polsce w perspektywie Polaków pracujących jako opiekunowie osób niepełnosprawnych”.


Skorzystaj z możliwości wyjazdów i stypendiów na innych uniwersytetach w Polsce - w ramach programu MOST oraz za zagranicą – program Erasmus+.

     MOST            ERASUS+