Wydział Nauk Pedagogicznych UMKWydział Nauk Pedagogicznych UMK

Wydział Nauk Pedagogicznych UMK

Naszą witrynę przegląda teraz 14 gości 

Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

ul. Gagarina 9

87-100 Toruń

tel. 56 611 46 63

fax: 56 611 31 25

fax: 56 611 48 50

email: dziekped@umk.pl

Statystyka

Odsłon : 1715069
Prof. dr hab. Piotr Błajet

brakzdjecia

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie (1979), gdzie również obronił pracę doktorską z fizjologii sportu (1984). Stopień doktora habilitowanego uzyskał na Wydziale Nauk Humanistycznych UMK w Toruniu na podstawie pracy „Ciało jako kategoria pedagogiczna (2006).

Był trenerem koszykówki (m.in. reprezentacji Polski w koszykówce kobiet) i nauczycielem wychowania fizycznego. Jest trenerem klasy mistrzowskiej.

W pracy naukowej podejmuje problematykę z zakresu pedagogiki zdrowia, pedagogiki ciała, pedagogiki sportu, edukacji integralnej.


email_small Kontakt

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 56 611 48 44

alt Dyżury

Poniedziałek 10.30-11.30, Gagarina 9, p. 127

Wtorek 10.00-11.00, Gagarina 9, p. 127 z wyjątkiem 15.04, 20.05

 

 

alt Publikacje

Technika i metodyka nauczania gry w koszykówkę, IKN Warszawa - ODN Toruń, 1988;

 

Ciało w kulturze współczesnej. Wątki socjopedagogiczne, WSIiE TWP Olsztyn, 2005;

 

Ciało jako kategoria pedagogiczna. W poszukiwaniu integralnego modelu edukacji, Wyd. UMK Toruń, 2006;

 

Szkice o wychowaniu agonistycznym, WSG Bydgoszcz, 2008;

 

Ciało – Edukacja – Umysł (red. nauk.), WSG Bydgoszcz, 2010;

 

Miłość. Rozwój. Wychowanie, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2011;

 

Od edukacji sportowej do olimpijskiej. Studium antropologiczne, Wydawnictwo IMPULS, Kraków, 2012

 

Najważniejsze artykuły w czasopismach i pracach zbiorowych:

Pop-zdrowie nastolatka, „Człowiek Edukacja Teraźniejszość", 2002, nr 2O potrzebie edukacji cielesnej dorosłych, w: Rocznik Andragogiczny, 2006, s. 28-46

Joga – między ciałem a duchem, w: W. Szulakiewicz (red), Świat idei edukacyjnych, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2008, s. 257-274

Niebieska władza, pomarańczowy nauczyciel, zielony uczeń, w: P. Rudnicki, B. Kutrowska, M. Nowak-Dziemianowicz (red.) Nauczyciel: misja czy zawód. Społeczne i profesjonalne aspekty roli, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008, s. 107-115

O intelektualizacji życia, czyli o płaskim umyśle, w: „Rocznik Andragogiczny", 2008, s. 29-37

Zdrowie jako cel wychowania, „Przegląd Badań Edukacyjnych" 2008, nr 1(6), s. 125-136

Rozwojowy potencjał turystyki i sportu w perspektywie antropologicznej, w: R. Muszkieta, M. Napierała, A. Skality, W. Żukow (red.), Wspomaganie rozwoju i edukacji człowieka poprzez turystykę, sport i rekreację, WSG w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2009, s. 167-172

O wychowaniu do waleczności. Apologia agresywności, w: Edukacja w okresie przemian, red. A. Karpińska, Białystok: Trans Humana 2010, s. 262-268

Trzecia kultura – inspiracje dla pedagogiki, w: „Człowiek. Teraźniejszość. Edukacja", 2010, nr 3, ss. 39-52

Foresight w edukacji, czyli jak przyszłość określa teraźniejszość, w: „Człowiek. Teraźniejszość. Edukacja", 2011, nr 2, ss. 33-46

Integralna zmiana w edukacji – rola lidera (współautor), w: S. M. Kwiatkowski, J. M. Michalak, I. Nowosad (red. nauk.), Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu, Wydawnictwo: Difin, Warszawa 2011