• Start


Pracownicy

Dejna Dagna
dr, adiunkt, Katedra Metodologii Badań Pedagogicznych
Adres:
Lwowska 1, p. 343
Email:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon:
56 611 46 77
Pobierz informację jako: Wizytówka
Send an Email
(opcjonalnie)
Dodatkowe informacje:
Urodzona w 1984 roku. W 2003 roku, w Instytucie Pedagogiki funkcjonującym w ramach Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, podjęła studia magisterskie na kierunku pedagogika (w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej i edukacji ustawicznej). Należy do rocznika pierwszych absolwentów Wydziału Nauk Pedagogicznych, który rozpoczął swoją działalność w dniu 1 września 2007 roku.
W czerwcu 2008 roku, pod opieką Profesora Aleksandra Nalaskowskiego, obroniła pracę magisterską: Praca z psami zaprzęgowymi jako medium wychowawcze i uzyskała tytuł zawodowy magistra.
W roku 2009 podjęła współpracę z ośrodkiem badań nad anabaptyzmem, kulturą amiszów i mennonitów Young Center for Anabaptist & Pietist Studies, funkcjonującym przy Elizabethtown College w stanie Pensylwania w Stanach Zjednoczonych, która zaowocowała wyjazdem badawczym. Opiekę naukową oraz organizacyjną sprawowali: Profesor Aleksander Nalaskowski z WNP UMK w Toruniu oraz Donald B. Kraybill, Ph.D, Distinguished College Professor and Senior Fellow.
W tym samym roku prowadziła badania etnograficzne w zborach amiszów starego zakonu w rejonie Lancaster County w Pensylwanii.
Czerwiec 2011 r. - obrona rozprawy doktorskiej zatytułowanej „Szkoła i wychowanie u amiszów starego zakonu. Studium entopedagogiczne na terenie stanu Pensylwania w USA”. Recenzentami byli: ks. dr hab. Bogusław Milerski, prof. ChAT w Warszawie oraz dr hab. Piotr Petrykowski, prof. UMK w Toruniu. Rozprawa została nagrodzona nagrodą JM Rektora UMK.
Zainteresowania naukowe:
Szczeliny we współczesności (eremici, cenobici, anachoreci, amisze, mennonici). Opisy tradycji „kultury ubogiej”, odrzucającej nadmiar, sugerującej pewną surowość życia i obyczaju, czyli pewien kontekst myślenia o życiu, o faktycznych potrzebach człowieka, o stosunku do natury i kultury.
Członkini Zespołu Monitorowania Zmian w Kulturze i Edukacji - accept.umk.pl [zobacz profil]
Od 2015, decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa wyższego jest laureatem stypendium dla wybitnych młodych naukowców - obok dra Filipa Nalaskowskiego - jako jedyni pedagodzy w Polsce.


Publikacje
„Amisze. Fenomen wychowania endemicznego”, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012